Alle vinder når virksomheder engagerer sig lokalt
Virksomheden
Virksomheden
- Får gladere, mere engagerede og stolte medarbejdere
- Kan bedre tiltrække og fastholde medarbejdere
- Forbedrer virksomhedens omdømme og image
- Opnår lokal forankring
- Øger konkurrencekraften og styrker bundlinjen
Medarbejderne
Medarbejderne
- Socialt samvær udenfor arbejdets normale rammer
- Får et meningsfuldt afbræk
- Får nye kompetencer og nye perspektiver
- Udvikler initiativ, samarbejde og lederskab
Foreningen
Foreningen
- Hjælp til at gøre en endnu større forskel
- Adgang til nye ressourcer og kompetencer
- Netværk og alternativ finansiering
- Synlighed og en ny slags frivillige
I fremtiden bliver der i endnu højere grad et behov for at knytte foreninger og erhvervsliv tættere sammen, og her har Frivilligcentret en vigtig rolle.
Søren Lind
Senior Relationship Manager, Danske Bank
Nordea og Paraplyen
Man blev stolt – stolt over at have en virksomhed som giver os muligheden
Sandra, Nordea Odense C
Læs om Nordeas opstart
De der har været ude, har sagt, at de får det godt i maven, og at de er glade for at se deres arbejdsplads på en ny måde.
Flemming Rasmussen, Områdedirektør, Nordea Odense C
De seneste virksomheder, der samarbejder med foreninger
Referencer:
- Darlington, L. (2014): One More Time: What is the Employee Volunteering Business Case? But, this time you need to believe it.
- YouGov (2010): Volunteering is the Business: Employers’ and Employees’ Attitude to Workplace Based Volunteering.
- Volunteering England (2011): The Practical Guide to Employer Supported Volunteering for Employers.